WITAM!

Cześć, jestem Maciek, choć niektórzy z was mogą mnie znać z sieci jako Lasarda. Witam na moim blogu na którym umieszczać mam zamiar moje raporty z sesji, artykuły itp. Mam nadzieję, że wam się spodobają.

czwartek, 27 stycznia 2011

SW: Supersi- Więzienia Peacekeepers!

W tym wpisie mam zamiar "dorzucić swoje trzy grosze" do świata Peacekeepers z Almanachu Superbohaterów. Mam nadzieję, że wam się to spodoba i być może nawet wykorzystacie to na sesjach. Tworząc to inspirowałem się nową kreskówką na Disney XD- The Avengers: Potęga i Moc! (A jak! Mimo, że mam ukończone 18 lat, dalej lubię oglądać takie kreskówki- chodzi mi tu właśnie o bajki o superbohaterach: Batman, Liga Sprawiedliwych, The Avengers itp. itd. Tak więc proszę mi tu nie krytykować moich gustów :P) Chodzi tu głównie o to, że sama organizacja Peacekeepers bardzo kojarzy mi się z Tarczą i tak lubię ją sobie wyobrażać (poza tym Ksenia Molokova jako żeńska wersja Fury'ego prezentuje się w mojej wyobraźni bardzo ciekawie ;) ). Organizacja Tarcza posiadała cztery bardzo zaawansowane więzienia w których trzymano wszystkich schwytanych superłotrów. Owe więzienia były mega klimatyczne- najbardziej przypadła mi do gustu Twierdza- budynek przechowywany na Helicarrierze, pomniejszony do rozmiarów makiety dzięki technologii Antmana. Po za tym były jeszcze Bunkier, Sześcian i Tratwa. Ja stworzyłem aż 7 więzień i mam nadzieję, że dorównują klimatem tym z Potęgi i Mocy.

Poniższe motywy przeznaczone są dla Mistrzów którzy prowadzą w świecie Peacekeepers w konwencji typowo komiksowej, gdzie superprzestępców traktuje się jak najbardziej humanitarnie tzn. "co z tego, że zagrażają ludzkości, według dawno ustalonego prawa nie możemy ich zabić, więc niech żyją sobie w naszych więzieniach za pieniądze podatników!"


Więzienia Peacekeepers!
Kolejny Superprzestępca zagraża światu, więc nasi Bohaterowie idą mu na przeciw! Po długich walkach z jego sługami, przebiciu się przez zabezpieczenia w końcu mierzą z samym Wielkim Złym. Teraz po kolejnej trudnej potyczce bandzior pada nieprzytomny na ziemię i nasi Bohaterowie triumfują! Yyy... dobra, ale co teraz z nim zrobią?
No właśnie! Pokonanego przestępce trzeba teraz umieści za kratkami, tylko jest taki problem, że ma on supermoce więc takie zwykłe kraty może bez problemu wyłamać lub omamić strażnika. Tak jest, taki przestępca raczej nie pasuje do zwykłego więzienia obok najzwyklejszych złodziei i ulicznych gangsterów?
Tu właśnie Peacekeepers ponownie przychodzi z pomocą! Ta organizacja zrzeszająca Superbohaterów ma na to remedium. Już przed atakiem Ultimian je mieli. To lekarstwo to tajne więzienia o super zaawansowanych zabezpieczeniach, których nie pokonają nawet moce Superprzestępców!
Przed atakiem Ultimian Peacekeepers posiadało aż siedem aktywnych więzień, teraz jednak działa pięć, gdyż Ultimianie zniszczyli dwa z nich. Aktywne więzienia to Twierdza, Kwarantanna, Pułapka, Bariera i Warsztat, a zniszczono Galaktykę i Atlantydę. Teraz organizacja powoli odbudowuje oba zniszczone więzienia, jednak zostały one przeniesione w inne miejsca.

Czynne więzienia:


Twierdza - wybudowana w skale, w głębi Wielkiego Kanionu i chroniona przed oczami zwiedzających przez pole maskujące. W tym więzieniu przetrzymuje się najzwyklejszych ludzi... którzy jednak siedzą za coś więcej niż pobicie czy napad na bank, a do dyspozycji mieli lepszy sprzęt od paru karabinów maszynowych i ładunków C4. Trzymani tu są ci ludzie, którzy mają środki i zdolności pozwalające zagrozić ludzkości i zasłużyli na miano Superprzestępcy. Wszystkim więżniom odbiera się ich sprzęt, który później jest niszczony lub badany w celu pozyskania nowej technologii. Większość zatrzymanych prowadzi tutaj życie niewiele różniące się od tego, które zaznają normalni przestępcy w standardowych więzieniach. Zdarzają się też trudniejsze przypadki- osobnicy którzy bez skrupułów potrafią zabić kogoś innego zwykłą łyżeczką, lub są na tyle inteligentni, że z otrzymanego kalkulatora skonstruują laser śmierci. Tacy żyją w znacznie trudniejszych dla nich warunkach- z innymi kontaktować się mogą tylko za pozwolenie, przez grubą szybę i komunikator, na spacery wychodzą pod solidną obstawą, a co wieczór ich cele czyszczone są wielkim elektromagnesem ze wszelkich metalowych przedmiotów które mogli zachować (o ile nie ma ku temu jakichś przeciwwskazań, jak np. metalowy rozrusznik serca).
Więźniowie: gadżeciarze, zbrojni, mściciele.


Kwarantanna - ukryte głęboko pod powierzchnią ziemi na pustyni Mojave. Więzienie to podzielone jest na dwie części, każda przechowuje inny typ Superprzestępców. Pierwsza izoluje swoich więźniów od źródeł ich mocy- czy to jakiejś energii, czy np. żywiołów (pamiętacie plastikową celę Magneto z X-Men?). Druga część przeznaczona jest dla tych więźniów którzy nie powinni mieć kontaktu z innym człowiekiem, a zwłaszcza strażnikami- chodzi tu o tych którzy potrafią kontrolować umysły innych lub w jakiś inny sposób omamić innego człowieka.
Więźniowie: Żywiołaki, Zmiennokształtni, Psionicy, Totemy, ESPerzy, Bóstwa.


Pułapka - więzienie to sprofilowano pod tych Superłotrów "którym uciec jest łatwiej", czyli wszystkich tych, którzy potrafią przenikać przez ściany, teleportować się, czy kurczyć do rozmiaru atomu. Zależnie od ich zdolności dobiera się przeróżnych metod zatrzymania więźniów w ich celach- nieprzenikalne pola siłowe, podłoga usiana niebezpiecznymi nanobotami, atakującymi zminiaturyzowanych łotrów, czy trochę mniej humanitarne kamizelki rażące prądem osoby, które spróbują się teleportować. A do tego dochodzi to, że Pułapka leży na Biegunie Północnym , więc nawet jeżeli komuś uda się nawiać, zamarznie lub sam wróci do więzienia na kolanach.
Więźniowie: Duchy, Teleporterzy, Zmiennokształtni, Bóstwa i Szybkobiegacze ze zdolnością Wibrowanie.


Bariera - ściany najgrubsze, najwytrzymalsze i najlepiej pochłaniające obrażenia - to cechy charakterystyczne tego więzienia. W leżącej na jednej z wysp nieopodal Australii Barierze trzyma się tych więźniów, którzy posiadają te bardziej "siłowe" supermoce- supersilnych, superszybkich, czy potrafiących strzelać laserami z oczu.
Więźniowie: Bóstwa, Czempioni, Kolosy, Szybkobiegacze.


Warsztat - położony głęboko pod ziemią w samym Pekinie wielki kompleks badawczy, jest więzieniem dla wszelkich inteligentnych robotów, cyborgów itp. itd. W więzieniu tym nie tylko więźniów się przetrzymuje, ale także dogłębnie bada, w celu pozyskania nowej technologii. Konstruktorem tego ośrodka jest oczywiście DAO Industries.
Więźniowie: Konstrukty.


Zniszczone więzienia:


Galaktyka - było to więzienie dla tych wszystkich superłotrów, którzy nie pasowali jednoznacznie do któregoś z pozostałych. Cele tutaj były tworzone dla każdego przestępcy w inny sposób - gdy tylko jakiś superłotr się ujawnił, zaczynano go obserwować i profilowano celę specjalnie dla niego, a ona czekała na niego, aż do momentu pochwycenia go przez superbohaterów. Oczywiście Ci którzy posiadali jakieś drobne dodatkowe moce trafiali do jednego z pozostałych więzień, gdzie odrobinę modyfikowano jego celę. Nieuniknionym było jednak to, że niektórzy z superłotrów dopiero w więzieniu ujawniali jakąś swoją moc i udawało im się uciec (to samo dotyczy się niestety pozostałych zakładów karnych). Na szczęście Peacekeepers miało i na to swoje sposoby- między innymi różnych superbohaterów stacjonujących w każdym więzieniu. Całe to więzienie latało sobie na orbicie okołoziemskiej i było ogromną stacją orbitalną. Niestety właśnie z tego powodu stało się pierwszym celem ataku Ultimian i zostało doszczętnie zniszczone. Aktualnie budowana jest nowa wersja Galaktyki położona na powierzchni Ziemi, a z powodu braku tego więzienia jego więźniów umieszcza się w specjalnych celach ukrytych w różnych częściach pozostałych zakładów karnych.
Więźniowie: Magowie, wszyscy Ci których można było podpisać pod kilka archetypów.


Atlantyda - było to najlepiej chronione ze wszystkich więzień, gdyż przetrzymywano tutaj wszystkich najpotężniejszych i najgroźniejszych ze schwytanych superłotrów. Podobnie jak w Galaktyce było to też więzienie którego cele były profilowane specjalnie pod moce superprzestepców. Tutaj nie cackano się z zatrzymanymi, nie dawano im żadnych swobód, tylko całkowicie pozbawiano ich świadomości- usypiano, zamrażano w lodówkach kriogenicznych itp. itd. Pewnie jak nie trudno się domyślić Atlantyda leżała pod wodą, a dokładnie na dnie Oceanu Spokojnego- a to dlatego, że szefostwo Peacekeepers miało zamiar zatopić cały kompleks gdyby coś poszło nie tak. Dzięki temu zabiegowi większość superłotrów albo by utonęła, albo została zmiażdżona przez ciśnienie. Ktoś jednak ich ubiegł. Nie wiadomo dlaczego i jak, ale Ultimianom udało się dowiedzieć gdzie znajduje się Atlantyda i udali się specjalnie by ją zniszczyć. Jednocześnie jednak pozbawili życia wszystkie przebywające tam istoty.
Więźniowie: każdego typu, jednak po prostu ci najpotężniejsi.


Dalsza sekcja przeznaczona jest tylko dla oczu Mistrza Gry! Bohaterów prosi się o opuszczenie wzroku!


Badania - szefostwo Peacekeepers i wtajemniczona część personelu wszystkich placówek w największym sekrecie utrzymuje to, że na niektórych zatrzymanych wykonuje się przeróżne badania, pozyskiwane jest ich DNA. Wszystko to robione jest po to by móc tworzyć coraz to potężniejszych superbohaterów.

Ultimianie - o ile Galaktyka została zniszczona przez nich tylko z tego powodu, że leżała na ich drodze ku ziemi o tyle Atlantydę można uznać za ich pomyłkę. Ultimianie wiedzieli, że Hipersześcian ukryto w Atlantydzie, jednak nie zorientowali się, że zaatakowali tylko fałszywego imiennika zaginionego miasta. O swoim błędzie dowiedzieli się dopiero od umierających już strażników i więźniów. Możliwe jest jednak, że przeżyli jacyś więźniowie którzy usłyszeli ich słowa, ewentualnie w ruinach Atlantydy można znaleźć jakieś szczątkowe nagranie z którego bohaterowie mogliby się jakoś dowiedzieć o Hipersześcianie.

4 komentarze:

  1. W końcu ktoś piesze o superach. Fajno. Będę zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno za jakiś czas zaczną pojawiać się raporty z sesji. Co do innych moich wymysłów to nie mam pewności, bo jestem leniwy i nawet na konkursy z nagrodami mi się nic tworzyć nie chce :/
    Swoją droga nie zapomnij, że też Erpegis napisał co nieco na ten temat na swoim blogu i pewnie pisać jeszcze będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie że się o superach dzieje :) A w Marvelu było jeszcze chyba więzienie w negative zone? Przejście było w budynku bakstera w laboratorium Mrs Fantasticka z Fantastycznej Czwórki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam bladego pojęcia, nie czytuję za często komiksów. W mojej "kolekcji" mam tylko 3 stare komiksy o X-Menach i jeden o Spidemanie.

    OdpowiedzUsuń