WITAM!

Cześć, jestem Maciek, choć niektórzy z was mogą mnie znać z sieci jako Lasarda. Witam na moim blogu na którym umieszczać mam zamiar moje raporty z sesji, artykuły itp. Mam nadzieję, że wam się spodobają.

czwartek, 10 lutego 2011

SW: Supersi- 30 pomysłów na przygody

Wpis ten przeznaczony jest dla oczu Mistrzów Gry. Graczy (zwłaszcza moich) proszę by tego nie czytali!

Przeczytałem już kilka recenzji Almanachu Superbohaterów i w każdej znalazłem fragment dotyczący sprawy, która i mnie boli: chodzi mi o pomysły na przygody w klimatach superbohaterów. Postanowiłem więc spisać trochę motywów na sesje, by wspomóc Mistrzów Gry którzy pierwszy raz przymierzają się do prowadzenia w takich klimatach i brak im pomysłów na przygody. Jestem świadom tego, że większość może wydać wam się niezbyt odkrywcza i ciekawa, ale może znajdziecie tu coś dla siebie.

Część z pomysłów nadawać się będzie pod różne światy z Superbohaterami, a część tylko pod Peacekeepers (wraz z opisanymi wcześniej przeze mnie Więzieniami).

1. Wojna między gangami Czarnych Asów i Królami West Side jest z każdym dniem bardziej brutalna. Coraz częściej w ich potyczki mieszani są niewinni ludzie. Należy jak najszybciej załagodzić ten konflikt.
2. Terroryści zajęli elektrownię jądrową i grożą jej wysadzeniem. Należy działać szybko i przy tym ostrożnie, by odebrać im detonator.
3. Shaz-Ram Wielki- superbohater znający tajniki starożytnej magii stracił swój amulet, który zapewnia mu kontakt z Maną. Prosi on BG by odzyskali go dla niego.
4. Znany i szanowany Superbohater nagle odrzuca swoje dotychczasowe idee i sprzymierza się z Superłotrami.
5. Ktoś podszywa się pod jednego z BG i psuje mu reputację.
6. Mistrz kontrolowania umysłów zmusza niewinnych ludzi by dla niego okradali banki. Ci nie są tego świadomi i po "przebudzeniu" nic nie pamiętają.
7. Po mieście wędruje silnie napromieniowany mężczyzna. Szuka pomocy i nie zwraca uwagi na to, że wszyscy którzy się do niego zbliżą umierają.
8. Potężny starożytny licz postanowił przygruchać sobie żonę- porwał córkę prezydenta i szykuje się do rytuału który zamieni ją w nieumarłą istotę.
9. BG błędnie odczytują intencję naukowca który porwał zwłoki zmarłego Superbohatera, po to, by przeszczepić jego mózg do ciała robota i przywrócić swojego idola do "życia".
10. W mieście zaczął działać Heros, który za nic ma sobie kodeks Superbohaterów i miejscowe prawo.
11. Ksenię Molokovą zastąpił Kameleon, który dość marnie odgrywa swą nową rolę, więc unika kontaktu z Superbohaterami.
12. Drzewa w Central Parku ożyły!
13. Za jednym z BG szaleje pewna kobieta i co chwilę wpada specjalnie w jakieś kłopoty, tylko po to, by jej idol znów ją uratował.
14. W całym mieście zaczęły pojawiać się tysiące duchów jednocześnie. Póki co nie zagrażają ludziom, nikt jednak nie wie, że tak naprawdę są to kosmici, którzy tylko czekają na dogodną chwilę by się zmaterializować i zaatakować ziemian.
15. Spora grupa należąca do kultu Zastępów Anielskich zaczęła porywać ludzi których zabierają do Nowego Raju -dużej strefy w Australii osłoniętej ogromnym polem siłowym. Później planują czystkę reszty świata z niewiernych i wszelkich Superbohaterów przy użyciu bomb atomowych.
16. Potężny wstrząs rozerwał jedna z wysp Nowego Jorku na dwie części- jedna z nich zaczyna tonąć!
17. Szalony naukowiec rozpylił w mieście wirus mutagenny który doprowadził do tego, że wszyscy ludzie zamienili się w niebezpieczne i bezrozumne potwory- trzeba złapać naukowca i znaleźć antidotum.
18. Superłotrzyca zakochała się w jednym z BG i próbuje go przekabacić na stronę zła.
19. Potężny iluzjonista wraz ze swoją armią ukradł prototypową rakietę do podróży międzygwiezdnych- dzięki swoim mocom zrobił to tak, że nawet kamery nic nie dostrzegły, a o kradzieży dowiedziano się dopiero gdy iluzja znikła.
20. Superłotr wykradł potężny artefakt, który dał mu kontrolę nad setkami duchów- teraz na ich czele zmierza by swój rodzinny kraj!
21. Nad miastem pojawiła się ogromna latająca wyspa na której żyją mnisi z pozawymiarowego zakonu Wyznawców Czasu.
22. W celi superłotra w Twierdzy znaleziono części niebezpiecznej maszyny którą szykował. Części tych nie mógłby wykraść w obrębie więzienia- ktoś mu ją dostarczał i trzeba się dowiedzieć kto to był.
23. Superłotr podczas walki oblał się wyprodukowanymi przez siebie chemikaliami i wpadł na przewody pod napięciem. Wydawać by się mogło, że zginął, jednak tak naprawdę jego umysł przeniósł się jako ładunek elektryczny i wytworzył nowe ciało stworzone z czystej elektryczności. Teraz w akcie zemsty chce zniszczyć tamę.
24. Na ziemi otworzyły się dziury w czasie przez które do teraźniejszości dostały się dinozaury- superbohaterowie muszą szybko pozbyć się tych stworzeń i jakoś zamknąć szczeliny.
25. Oszalały superłotr porwał jednego z superbohaterów i uwięził pod ziemią w silnie napromieniowanej jaskini. Wejście tam bez zabezpieczeń może grozić mutacją lub nawet śmiercią!
26. Młody nastolatek nie potrafi zapanować nad swoimi nowo ujawnionymi mocami. Trzeba go szybko nauczyć, jak ma je kontrolować.
27. Przywódcy Peacekeepers wyznaczyło grupę Superbohaterów, którzy mają udać się nowym promem międzygwiezdnym na planetę Ultimian by spróbowali podpisać z nimi rozejm.
28. Z jednej z placówek DAO Industries uciekł prototypowy robot- ma własną wolę i umysł dziecka, nie wie co robi.
29. Tajemniczy wirus dostał się do komputerów Peacekeepers i podaje im fałszywe informacje dotyczące dokonywanych przestępstw. Trzeba się go pozbyć i znaleźć jego twórcę.
30. Bariera zniknęła! Najtwardsze więzienie Peacekeepers nagle rozpłynęło się w powietrzu- gdzie jest i kto sprawił, że zniknęło?

No i tak na razie zakończyłem tą wyliczankę, bo brak mi pomysłów. Mam zamiar jednak od czasu do czasu aktualizować tą listę o coś oryginalniejszego i może uda mi się dobić do tej setki (taki był właśnie pierwszy plan, później pomyślałem o 50, a zostało tyle ile widać :P).


I na koniec jeszcze chciałbym zrobić taka małą "polecankę":
Od 25 stycznia gra Champions Online jest grą Free To Play. Mimo tego, że w tej wersji sporo wycięto z oryginału, to ta gra i tak dostarcza naprawdę wiele zabawy i co ważniejsze- inspiracji! Mimo tego, że większość misji opiera się na łażeniu po "dungeonach" i mordowaniu kolejnych przestępców/mutantów/superłotrów/robotów/kosmitów/wielkich złych (niepotrzebne skreślić), to wiele misji jest bardzo ciekawych i wartych zawarcia ich na sesji. Do tego dochodzi jeszcze ciekawy modyfikator postaci, który daje ogromne możliwości kreacji superbohatera. Dlatego bardzo polecam pograć trochę w tą grę, bo może wam dostarczyć wiele ciekawych pomysłów na brawurowe sesje!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz