WITAM!

Cześć, jestem Maciek, choć niektórzy z was mogą mnie znać z sieci jako Lasarda. Witam na moim blogu na którym umieszczać mam zamiar moje raporty z sesji, artykuły itp. Mam nadzieję, że wam się spodobają.

niedziela, 25 września 2011

SWEPL: Almanach Superbohaterów - kilka pomysłów

 Chcę przedstawić kilka moich pomysłów związanych z Almanachem Superbohaterów do Savage Worlds - wykorzystania samych supermocy plus kilka wymyślonych przeze mnie modyfikatorów. Część z tych pomysłów nie jest zbyt odkrywcza i na pewno wielu z was samo byłoby w stanie na nie wpaść, ale na pewno niektórym rozjaśnię trochę w głowie.



 I Na początek suchy pomysł na wykorzystanie w inny sposób supermocy.
 Wśród modyfikatorów jest również Gadżet który sprawia, że moc BG objawia się w przedmiocie. Przedmiot ten postać może stracić i tym samym przez jakiś czas nie mieć dostępu do swojej mocy. Ale dlaczego postać nie mogłaby zdobyć takiego Gadżetu? Mój pomysł jest prosty - supermoce z almanachu można wykorzystać do tworzenia dla postaci graczy najróżniejszych przedmiotów magicznych. W takim wypadku siłę przedmiotu wyznacza ilość jego Punktów Mocy, od których zawsze trzeba odliczyć odpowiednią ich ilość w związku z tym, że każdy taki przedmiot jest Gadżetem. Na podstawowych zasadach SWEPL'a przedmioty magiczne tworzy się dość trudno, bo z reguły trzeba na to trochę więcej czasu, a przy użyciu almanachu można je tworzyć i będą pasować do wszystkich settingów, nie tylko o Superbohaterach, a do tego nie wykluczają możliwości wykorzystywania Mocy z podręcznika podstawowego.
 Jak mówiłem na razie jest to suchy pomysł, gdyż samemu trzeba sobie wybierać moce dla przedmiotu, ale kiedyś spróbuję wysilić mózgownicę i zrobić jakieś porządne tabelki do losowania ich cech.

Przykłady:
 1 Młot Thora - potężny artefakt
Cechy podstawowe:
Młot bojowy, Obrażenia Si+k8, Waga 8, PP2 przeciwko twardej zbroi
Moce (Gadżet, PM: 20):
-Atak wręcz +1k6 (Wariant żywiołowy: elektryczność, Destrukcja)
-Atak dystansowy 2k6 (Atak obszarowy: średni wzornik wybuchu, Wariant żywiołowy: elektryczność, Destrukcja),
-Burza (Uderzenie pioruna)
-Sługa (Przyzwanie) - działa jakby był sługą z siłą k8 którego można przywołać. Jeżeli ktoś go trzyma należy wykonać przeciwstawny test siły by sprawdzić czy broń się wyswobodzi.
-Wstrząs.

 2 Kirys paladyna - zwykły przedmiot magiczny:
Cechy podstawowe:
Kirys, Pancerz +3, Waga 25, Chroni korpus
Moce (Gadżet, PM: 8):
-Eksplodowanie (Duży wzornik wybuchu, Konkretny typ przeciwnika: nieumarli, demony - opis poniżej),
-Leczenie,
-Nieustraszony,
-Raniąca aura (Konkrety typ przeciwnika: nieumarli, demony)
-Zbroja +6 (Konkretny typ przeciwnika: nieumarli, demony) - chroni całe ciało tylko przed atakami nieumarłych i demonów.

 3 Buty profesora Androssa - słaby wynalazek
Moce (Gadżet, PM: 3):
-Superskoki poziom 1,
-Superszybkość poziom 1,
-Ścianołaz.

II Kilka modyfikatorów do różnych mocy których mi zabrakło w podręczniku głównym:


 1 Modyfikator możliwy do dodania do większości supermocy które wiążą się z kontaktem z jakąś inną istotą (najczęściej moce ofensywne, czy np. czytanie w myślach - decyduje MG).
 Konkretny typ przeciwnika (x1/4, x1/2, x3/4) -  Moc postaci działa tylko przeciw konkretnym typom przeciwników (o tym jak bardzo ma to być sprecyzowane decyduje MG). Możesz wybrać od 1 do 3 typów przeciwników na których moc będzie skuteczna. Jeżeli moc ma działać tylko na jeden typ istoty koszt w PM mnożysz przez 1/4, jeżeli na dwóch przez 1/2, a na trzech przez 3/4.

 2 Dodatkowe modyfikatory do konkretnych mocy z podręcznika:
Atak dystansowy:
- Większy zasięg (+1/x2): każdy punkt wydany na ten modyfikator zwiększa dwukrotnie zasięg ataku dystansowego. Za cenę jednego PM zasięg wynosi 24/48/72, za dwa 48/96/144 itd.

Duplikaty:
- Ból rozstania (-2): postać niezbyt dobrze znosi "rozstanie" ze swoim duplikatem i za każdym razem gdy jest on rozpraszany (niezależnie od tego czy został on zabity, czy oryginał sam go rozproszył) postać dostaje automatyczny Szok.
- Oderwanie (+3): ten modyfikator znosi zasięg na jaki może oderwać się duplikat.
- Przenoszenie wspomnień (+1): duplikat po "rozproszeniu" przekazuje wszystkie swoje wspomnienia oryginałowi.

Eksplodowanie:
- Ostateczny (1): ten modyfikator automatycznie zmniejsza koszt całej mocy do jednego PM, a to dlatego, że jest to atak ostateczny, który zadaje 10k6 punktów obrażeń na obszarze Dużego wzornika wybuchu, a jego użycie automatycznie kończy żywot postaci.. Jest jednak niewielka szansa na to, że postać po użyciu tej mocy uda się odratować - jeżeli ciało postaci nie zostało zbytnio zniszczone możliwe użycie jest na niej Wskrzeszenia. By to sprawdzić wykonaj rzut k8, wynik 7-8 oznacza, że jej ciało nie zostało zniszczone w mniej niż 75%.

Regeneracja:
-Skupienie (-2): postać musi być całkowicie skupiona na tym by zregenerować swoje ciało, przez co nie może wykonywać żadnych akcji wymagających większego skupienia - w trakcie walki wciąż może unikać ataków, ale nie może atakować ani biegać (choć może się przemieszczać).

No... na razie to by było na tyle. Ale na pewno kiedyś jeszcze uzupełnię tą listę

1 komentarz:

  1. Fajne modyfikatory! Na pewno je wykorzystam w mojej grze!

    OdpowiedzUsuń